Historie předčasných přistání

10. června 2007 v 12:06 | NASA, překlad Jana Šimková |  Letové mechanizmy raketoplánů

RTLS


26. června 1984, STS-41 D

Konečnou pro druhý pokus o start letu Discovery byl okamžik, kdy v T -4 s zjistil palubní počítač zpomalený/stagnující ventil hlavního motoru č. 3. Hlavní motor byl nahrazen a Discovery konečně odstartoval 30. srpna 1984.

12. června 1985, STS-51 F

Konečnoupro start Challegeru bylo zastavení v T- 3 s, kdy palubní počítač zjistily problém v chladícím ventilu hlavního motoru č.2. Ventil byl nahrazen a bylo odstartováno 29. června 1985.

22.března 1993, STS-55

Start Columbie byl zastaven palubními počítači v T-3 s kvůli problému kvůli tlakovým údajům okysličovacího předzážehového systému druhého hlavního motoru. Ve startovním bloku byly nahrazeny všechny tři hlavní motory a start byl přesunut za start Discovery STS-56. Columbia nakonec odstartovala 26. května 1993.

12. srpna 1993, STS-51

Třetí startovní pokus Discovery skončil v T-3 s, kdy palubní počítače zjistily selhání jednoho ze čtyř senzorů v hlavním motoru č.2, který monitoroval proud vodíkového paliva do motoru. Všechny tři hlavní motory byly vyměněny ve startovacím bloku, což odložilo čtvrtý pokus o start na 12. září 1993.

18. srpna 1994, STS-68

První pokus o start Endaevouru skončil 1,9 s před startem, kdy palubní počítače zjistily vyšší (než byla povolená mez) údaje jednoho kanálu sezoru monitorujícího odchod teploty vysokotlakového okysličujícího turbočerbadla v třetím hlavním motoru. Testovací zážehy motorů ve vesm. centru v Mississippi 2. září potvrdily drobný drift v měřičí průtoku paliva v motoru, způsobený lehkým zvýšení teploty turbočerpadla.

Testovací zážehy také potvrdily drobné zpomalení startu hlavního motoru č.3, což mohlo vést k onomu zvýšení teploty. Poté co byl Endeavour přesunut zpět do montážní budovy, aby tam byl vybaven třemi náhradními hlavními motory, stanovila NASA druhý pokus o start na 2. září.

AOA - znovu oblet orbitu


29. června 1985, STS-51 F

Po RTLS přistání 12. června 1985 startoval Challenger 29. června 1985. 5 minut a 45 s po startu vyústily zjištěné problémy k vypnutí hlavního motoru č.1. Následovalo bezpečné AOA a úspěšné dokončení mise.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama