Náklad

10. června 2007 v 2:54 | NASA, překlad Jana Šimková |  Atlantis STS 117 - Manuál v češtině
Integrované nosné segmenty - náklad
Prvoboční S3 a S4 nosné segmenty jsou primárním nákladem doručeným misí STS-117 a dosud nejtěžší vesmírný náklad. Hlavní funkcí S3 a S4 je poskytovat elektrickou energii a data (styčný bod dat) pro další náklady a přeměňovat sluneční energii na elektřinu. Segmentybodou obsahovat sadu křídel solárních panelů a druhý SARJ.
Navržený firmou Boeing Company, budou S3/ S4 nosné segmenty druhým pravobočním dílem (přidaným) z 11ti dílné nosné struktury, která bude mít rozpětí více než 300 stop a bude přenášet energii, data a provádět tepelnou kontrolu pro základní elektroniku.
Náklad "střední paluby"
Společně s S3 /S4 poveze Alantis na své střední palubě také vodíkový větrací ventil, který bude naistalován během třetí procházky. Tento ventil je součástí kyslík vyrábějícího systému a bude použit k odčerpání vodíku z paluby (přesněji - přes palubu). OGS bude pomáhat při výrobě kyslíku pro posádku, aby nahradil kyslíkové ztráty při pokusech, poklesu tlaku a větrání.
Přesný popis S3/S4:
Rozměry: 44 stop a 9,6 palců dlouhý
3,4 palců široký
2,3 palců vysoký
váha: 35,678 liber
Ostatní předměty převážené na střední palubě zahrnují případný vodní konteiner pro přenos vody na stanici, nářadí (upravený násobič kroutivé síly) pro odstranění pojistných západek a zvukový interfační hardware pro komuniakci mezi raketoplánem a stanicí v případě kompliakcí, které se vyskytly u předešlých dvou misí. Váha nákladu na střední palubě pro tuto misi bude méně než 1000 liber.
Integrované nosné segmenty
Int. Nosné segmenty začínají centrálním nultým pravobočním (S0) jsou značeny vzestupně směrem ven k levoboku a pravoboku.
Pravobok je pravá strana a levobok je levá strana nosného systému. Z je zanit a nachází se nahoře. Od S0 jsou další díly P1, P3, P4, P5 a P6 a S1, S3, S4, S5 a S6. P6 je úplně vně (na oběhu) a je připevněn k dílu Z1. Zenit je přidaná rozpěrka (oddalovač), která udržuje patřičný prostor mezi přetlakovým modulem a P6. P6 může být eventuálně přemístěn a připevně k P5. Plán pro díly S2 a P2 byly zrušeny při změně plánované konstrukce stanice.
Společně s SAW a SARJ zabezpečuje S3/S4 "užitkový přenos", dodávku energie a slouží jako překladová dráha pro MBS.
Uspořádání nákladu
S3/S4 bude přemístěn z nákladního prostoru raketoplánu mechanickou rukou a předán mechanické ruce vesmírné stanice, kde bude převeden a připevněn k S1.
Vedle SAW a SARJ má S3/S4 několik odlišných elementů : vnitřní soustava vybavení (IEA), 2 BGA a PVTCS.
Struktura S3
Struktura S3 je vyrobena z hexagonální hliníkové konstrukce ze 4 přepážek a šesti podélníků, trámů, které spojují přepážky. Druhotná konstrukce obsahuje podpěry, kování, spojovací plošiny, vybavení pro práci pně lodi a různé dálší machanismy. Hlavní subsytém S3 zahrnuje SARJ, systém spojování segmentů a systém upevňování nákladu.
Díl S3 bude poskytovat mechanickou, energetickou a datovou interfaci pro náklad připevněný ke 4 PAS plošinám, dále osové dělení pro solární překlad k SARJ, dále prostor pro umístění mobilního trasportéru a prostor pro "čpavkové procesy" vnějších PV modulů a 2 mulitplexorů a demultiplexorů. MDM jsou v zásadě počítače, které říkají ostatním počítačovým komponentům kdy se zapnout, vypnout , zkontrolovat hardware.
S3 je také pasivník spojovacím bodem mezi S1 a SSAS a přenáší data a energii z a di segmentů vně lodi.
S3/S4 je na levo v konečném stádium 13A
SARJ se postupně otáčí, aby udržel SAW na S4 a S6 (spuštění S6 je plánováno pro misi STS-119, ne dříve než v roce 2008) stále oriontované ke Slunci při oběhu stanice okolo Země. Každá SAW je také řízena BGA, která může změnit sklon křídla. Každé křídlo měří 115 x 38 stop a sahá na obě strany IEA. Na S4 jsou dvě křídla.
PAS umožní připevnit plošiny k S3 a ty budou sloužit jako úložný prostor pro vědecké náklady nebo náhradní díly. ORU jsou komponenty vesmírné stanice, které mohou být uloženy a udržovány pro pozdější potřebu stanice. PAS má speciální úchytný aparát pro pro zachycení/zaháknutí a zajištění nákladu, zařízení pro zařazení nákladu "do" systému a spojovací soustavu, která má konektor dodávající k dákladu data a energii.
S4
Hlavní subsystém S4 je tvořen levobočním vnitřním fotovolt. Modulem, PVR, AJIS a MRTAS.PVS nosníku S4 zahrnuje veškeré vybavení vnějších přepážek SARJ, jmenovitě 2 PVAA a IEA. PVR zabezpečuje chlazení pro IEA. AJIS představuje přechod mezi S3 a S4. Každá PVAA se skládá ze SAW a BGA. S4 také obsahuje pasivní starnu MRTAS, která bude představovat konstrukční spoj pro nosník S5.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama